Saturday, February 12, 2011

Are you Happy?

" saya sangup buat apa saja yang boleh buat awak bahagia, bila awak bahagia saya pun bahagia."

pernah dengar ayat di atas?
mestilah pernah because ini ayat 'wajib' dalam drama2 cinta kn? kn?
tapi persoalannya, siapa percaya benda ini? siapa apply benda ini dalam kehidupan seharian?
mybe ada someone di luar sana yang percaya but anda pasti akan keberkesanan ayat di atas?

mesti ada yang pening kan dengan soalan2 di atas?
maksud saya, ada tak siapa2 yang gembira bila tengok someone yang dia sayang bahagia dengan orang lain?
commonly, ramai akan jawab 'yes, saya happy' secara tidak jujur. hahaha

kenapa berlaku sedemikian?
sebab korang punya ego besar sangat, tak nak mengaku kalah. haish..
apalah.. itu pun nak tipu. tak ada guna korang tipu. apa yang korang dapat??? dapat balik orang yang disayangi tu?

cuba kalau korang guna ayat di atas untuk ibu bapa korang. buat apa saja untuk menggembirakan ibu bapa korang because kalau ibu bapa anda happy, anda mesti happy juga kan??? (siapa bantah mknanya anak derhaka)hahaha.
konklusinya, anda tak payahlah susah2 meluahkan ayat di atas untuk kekasih anda yang lari meninggalkan anda semata-mata anda nak jadi hero di mata dia. rugi la wehh.

honesty is the best policy.
" saya KURANG sangup kalau awak buat saya macam ini sebab bila awak bahagia (dengan dia), saya nak ke hospital  bahagia." :P

No comments:

Post a Comment